Λεξικό

A

ΑΓΥΑΛΙΣΤΗ ΖΩΝΗ
Η ζώνη στα διαμάντια μπορεί να είναι γυαλισμένη, μπορεί να είναι αγυάλιστη ή γυαλισμένη και με έδρες. Στην περίπτωση που είναι αγυάλιστη την ονομάζουμε Bruted.

AΔΑΜΑΣ
Είναι αρχαιοελληνική λέξη (αρχ. ελληνικά αδάμας = αήττητος, ακατανίκητος, λόγω της μεγάλης σκληρότητάς του). Το όνομα του προέρχεται από την ελληνική λέξη δαμάζω + το στερητικό ‘α’, καθώς στην αρχαιότητα όλες οι σκληρές πέτρες, που ήταν αδύνατον να υποστούν κατεργασία, αποκαλούνταν αδάμαντες. Ο αδάμας είναι περίφημο ορυκτό για την ισχυρή λάμψη του και την πολύ μεγάλη σκληρότητά του, με ιδιαίτερη διεθνή εμπορική αξία. Ανήκει στην οικογένεια των αυτοφυών στοιχείων. Αποτελείται δε από καθαρό άνθρακα. Λόγω της σκληρότητας αυτής χρησιμοποιείται σε βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ η λαμπρότητα του το κάνει τον πιο γνωστό και περιζήτητο πολύτιμο λίθο.

ΑΔΕΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ
Με τον όρο loose diamond εννοούμε τα ακάρφωτα/άδετα μή δεσμευμένα διαμάντια σε κάποιο κόσμημα. Συνήθως όταν θέλουμε να αξιολογήσουμε ένα διαμάντι το απελευθερώνουμε από το κόσμημα, για να μπορέσουμε με πιο ακρίβεια να προσδιορίσουμε το χρώμα του, τις αναλογίες της κοπής του και την καθαρότητά του (4Cs).

ΑΖΟΥΡΙΤΗΣ
Είναι ένα ορυκτό με βάση τον Χαλκό. Χημικά είναι Cu3(CO3)2(OH)2. Είναι αδιάφανο. Έχει σκληρότητα 3.5-4 και ειδικό βάρος 3.8. Παρά την χαμηλή του σκληρότητα χρησιμοποιείται συχνά στην κοσμηματοποιία, γιατί έχει ένα εντυπωσιακό μπλε χρώμα. Στα κοσμήματα συνήθως χρησιμοποιείται με κοπή καμπουσόν. Πολύ συχνά εξορύσσεται μαζί με μαλαχίτη με αποτέλεσμα να παίρνουμε εντυπωσιακές μπλε-πράσινες πέτρες. Ο αζουρίτης όπως και πολλά άλλα υλικά συχνά τον καλύπτουν με ένα ειδικό βερνίκι, για να αποφευχθεί το ξεφλούδισμα, αλλά κυρίως για ενίσχυση του χρώματος. Σήμερα υπάρχουν κοιτάσματα αζουρίτη στην Αυστραλία, νοτιοδυτικές Η.Π.Α., Μεξικό, Μαρόκο, Ζαΐρ.

ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ
Έτσι ονομάζονται τα ακατέργαστα διαμάντια ανεξαρτήτου σχήματος. Δηλαδή τα διαμάντια πριν κοπούν και πριν γυαλιστούν τα λέμε rough είτε είναι κρύσταλλοι, είτε είναι στρογγυλευμένα πετραδάκια.

ΑΚΟΥΑΜΑΡΙΝΑ
Είναι ένα διάφανο γαλάζιο ή γαλαζοπράσινο ορυκτό που πήρε το όνομα του από το χρώμα του. Aqua Marina θα πει στα ιταλικά το νερό της παραλίας. Χημικά ανήκει στην οικογένεια του βήρυλλου, έχει σκληρότητα 7,5-8, και ειδικό βάρος 2,75.
Είναι σήμερα από τα πιο περιζήτητα υλικά κοσμηματοποιίας. Η πιο δημοφιλής μορφή του είναι η γαλάζια ακουαμαρίνα, γι’ αυτό σε εργαστήρια μετατρέπουν την γαλαζοπράσινη σε γαλάζια, με θερμική επεξεργασία. Η απόχρωση που προκύπτει μετά τη θερμική επεξεργασία είναι πολύ σταθερή (δεν αποχρωματίζεται). Η επεξεργασία αυτή θεωρείται αποδεκτή από τη βιομηχανία του κοσμήματος και δεν είναι δυνατό να ανιχνευτεί από τα γεμολογικά εργαστήρια. Κάθε ακουαμαρίνα που πουλιέται στην αγορά θεωρούμε δεδομένο πως έχει υποστεί θερμική επεξεργασία καθότι δεν είναι δυνατή η ανίχνευση της βαφής. Η συνήθης κατεργασία που υφίσταται η ακουαμαρίνα είναι το ταγιάρισμα. Σπανιότερα την επεξεργάζονται σαν καμπουσόν. Στην περίπτωση αυτή συχνά εμφανίζεται τα οπτικά φαινόμενα αστερισμός, και μάτι της γάτας.
Σήμερα η καλύτερη ποιότητα ακουαμαρίνα εξορύσσεται στην Βραζιλία, στο τεράστιο ορυχείο της Minas Gerais, και στο Bello Orizonte.Το πιο διάσημο κομμάτι ακουαμαρίνα κοσμεί το βασιλικό στέμμα της Μεγάλης Βρετανίας, και είναι 920 καράτια. Το μεγαλύτερο κομμάτι ανεπεξέργαστης ακουαμαρίνας εξορύχτηκε στο Minas Gerais, το 1910, και είχε βάρος 110 κιλά. Το κομμάτι αυτό πήρε την ονομασία Papamel, και τεμαχίστηκε σε χιλιάδες κομμάτια τα οποία υπέστησαν τις κατάλληλες επεξεργασίες και διατέθηκαν στην αγορά.

ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ, ΛΑΜΨΗ
Όταν αντανακλάται φως από το διαμάντι, η λάμψη που προέρχεται από τις έδρες του πετραδιού είναι γνωστή με αυτόν τον όρο.

ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΗΜΕΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ
Διαμάντια τα οποία έχουν υποβληθεί σε ακτινοβολία για να βελτιωθεί ή/και να αλλάξει το χρώμα τους. Πάντα μαζί με την ακτινοβολία συνδυάζεται και αύξηση της θερμοκρασίας, για την ενεργοποίηση των χρωματικών κέντρων που δημιουργεί η ακτινοβολία.

ΑΛΥΣΙΔΑ
Οι αλυσίδες στα κοσμήματα χρησιμεύουν για να στηρίζουν κάτι, ή να κρεμάμε κάτι από αυτές. Έχουν όμως και από μόνες τους ένα αισθητικό ενδιαφέρον. Είναι και η αλυσίδα μέρος του κοσμήματος, ή πολλές φορές μία αλυσίδα είναι από μόνη της όλο το κόσμημα. Οι αλυσίδες σχηματίζονται από κρίκους (links), οι οποίοι έχουν πολλά και διαφορετικά σχήματα, και ενώνονται μεταξύ τους με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο, την πληθώρα των διαφορετικών αλυσίδων που υπήρχαν ήδη από την αρχαιότητα. Οι αλυσίδες μπορούν να κατασκευαστούν και από μονοκόμματα σύρματα τα οποία πλέκονται με βάση συγκεκριμένο σχέδιο. Οι τεχνίτες είχαν ονομάσει τις αλυσίδες με διάφορα ονόματα. Κολώνα, άγκυρα, φίγκαρο, σπίγκα, βυζαντινή, μπριολέ, γκουρμέ, κούρμπα, φίδι κ.λ.π. Η κατασκευή της αλυσίδας, ήταν παλαιότερα, μία χρονοβόρα εξειδικευμένη και πολύπλοκη εργασία. Τις τελευταίες δεκαετίες η κατασκευή των αλυσίδων γίνεται από πολύπλοκες μηχανές που ονομάζονται καδενομηχανές.

ΑΜΕΘΥΣΤΟΣ
Ένα ακόμη ορυκτό που η ονομασία του έχει Ελληνική προέλευση. Το παράξενο αυτό όνομα οφείλεται στο ότι οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι όποιος φορά κόσμημα με αμέθυστο, ή πίνει το κρασί του σε κούπα από αμέθυστο, απαλύνονται οι συνέπειες από την μέθη. Στην Ελληνική μυθολογία ο αμέθυστος εμφανίζεται, όταν ο μεθυσμένος θεός Διόνυσος επιτίθεται με άγριες διαθέσεις σε μία παρθένα κόρη που έχει το όνομα «η Αμέθυστος». Το κορίτσι δεν ανταποκρίνεται, και για να σωθεί ζητάει την βοήθεια των θεών. Θεά ήταν αυτή που ανταποκρίθηκε στις προσευχές της, και συγκεκριμένα η Άρτεμις που για να σώσει το κορίτσι, την μεταμορφώνει σε μια άχρωμη πέτρα. Ταπεινωμένος και θυμωμένος ο Διόνυσος, χύνει το κρασί του πάνω στους κρυστάλλους της πέτρας που παίρνουν το όμορφο μοβ χρώμα. Σε μια παραλλαγή του μύθου η πέτρα βάφεται όχι από το κρασί αλλά από τα δάκρυα του μετανιωμένου Διόνυσου.
Χημικά ο αμέθυστος είναι χαλαζίας , SiO2. Έχει σκληρότητα 7 και ειδικό βάρος 2.65. Κρυσταλλώνεται στο ρομβοειδές κρυσταλλογραφικό σύστημα, και σχηματίζει κρυστάλλους σε σχήμα εξάπλευρου πρίσματος. Είναι εντυπωσιακά όμορφο υλικό και έχει όλες τις προδιαγραφές για να χρησιμοποιηθεί (και ασφαλώς χρησιμοποιείται) στην κατασκευή κοσμημάτων. Παρ’ όλα αυτά η τιμή του παραμένει χαμηλή, λόγω των μεγάλων ποσοτήτων που εξορύσσονται. Όχι πάντα όμως. Η πιο περιζήτητη ποιότητα αμέθυστου, η λεγόμενη “Deep Russian”, κοστίζει τουλάχιστον 50.000$ το καράτι.
Τον τελευταίο καιρό έχει εμφανιστεί στην αγορά μία πέτρα με την ονομασία πράσινος αμέθυστος (green amethyst). Συνήθως η πέτρα αυτή είναι συνθετική ή είναι διάφανος χαλαζίας, τεχνητά χρωματισμένος (βλ. ανάδειξη). Να επισημάνουμε ότι και η ονομασία πράσινος αμέθυστος δε στέκει γιατί ιστορικά ο αμέθυστος ήταν από πάντα μοβ. Πολλές φορές η πέτρα αυτή πουλιέται με την ονομασία πρασιολίτης (prassiolite), από τις ελληνικές λέξεις πράσινος λίθος.
Αμέθυστος υπάρχει σε πολλά μέρη του κόσμου. Μεγάλες ποσότητες παράγονται στην Βόρεια Αμερική και στην Λατινική Αμερική, Βραζιλία, Βολιβία, Ουρουγουάη κλπ., αλλά και στη Ρωσία. Στα αχανή ορυχεία στο Minas Gerais στη Βραζιλία εξορύσσονται τεράστια γεώδια αμέθυστου.

ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΠΕΤΡΑΣ
Ονομάζεται έτσι, το σύνολο των τεχνικών που χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση των ιδιοτήτων μιας πέτρας, όπως το χρώμα, την καθαρότητα, την γυαλάδα, την συνεκτικότητα κ.λ.π. Για να πετύχουμε αυτές τις βελτιώσεις, χρησιμοποιούμε διάφορες τεχνικές. Για παράδειγμα, με παρατεταμένη θέρμανση σε κάποιες περιπτώσεις έχουμε διαύγαση και χρωματική ενίσχυση της πέτρας. Σε άλλες περιπτώσεις, εφαρμόζουμε βερνίκωμα και θέρμανση για προστασία από ξεφλουδίσματα. Χρωματική ενίσχυση σε κάποιες πέτρες πετυχαίνουμε με εμβάπτιση σε χρώμα και βερνίκωμα. Οι επεμβάσεις που γίνονται στις πέτρες, σε πολλές περιπτώσεις δίνουν τελικά μία τελείως διαφορετική πέτρα. Για παράδειγμα, είναι συνηθισμένο φαινόμενο ή βαφή άχρωμων πετρών. Π.χ. ο άχρωμος χαλαζίας βάφεται σε κίτρινο χρώμα και πουλιέται σαν σιτρίν. Βάφεται όμως και σε άλλα χρώματα, πράσινο, ρόζ, κ.λ.π.. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο έμπορος πρέπει να ενημερώνει τον πελάτη, ότι πρόκειται για χαλαζία τεχνητά χρωματισμένο. Αντί γι αυτό, πολλοί επιλέγουν να τα προωθούν με παραπλανητικές ονομασίες όπως πράσινος αμέθυστος (Green amethyst), ή ροζ αμέθυστος, για να δημιουργήσουν σύγχυση στον καταναλωτή. Επειδή η γνώση γύρω από τους πολύτιμους λίθους είναι προνόμιο λίγων, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο της ελλιπούς πληροφόρησης ή και εξαπάτησης των καταναλωτών από πολλούς εμπόρους. Στις Η.Π.Α. όπου η προστασία του καταναλωτή αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη σοβαρότητα, έχει συσταθεί η Ένωση των Εμπόρων Πολυτίμων Λίθων AGTA (American Gem Trade Associaton). Τα μέλη της AGTA επιλέγονται με πολύ αυστηρά κριτήρια ως προς την τήρηση των κανόνων για την λεπτομερή πληροφόρηση των πελατών τους. Και βέβαια τα μέλη της AGTA απολαμβάνουν το κύρος ενός πολύ αξιόπιστου εμπόρου, και αντίστοιχα της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Για την πληρέστερη ενημέρωση των καταναλωτών, η AGTA προέβη στον καθορισμό των προτύπων, για να πληροφορείται ο καταναλωτής επακριβώς για το είδος της επεξεργασίας που έχει υποστεί μία πέτρα. Λόγω του κύρους που απολαμβάνει η ένωση αυτή διεθνώς, τα πρότυπα αυτά έχουν υιοθετηθεί από όλους όσους ασχολούνται με τους πολύτιμους λίθους.

ΚΩΔΙΚΟΣ AGTA ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ
N Φυσική (Natural). Η πέτρα είναι απολύτως φυσική, και δεν έχει υποστεί επεξεργασίες ανάδειξης.
E Επεξεργασμένη (Enhanced).Η πέτρα έχει υποστεί επεμβάσεις που δεν είναι επακριβώς γνωστή η φύση τους.
B Λεύκανση (Bleaching). Αφορά τον καθαρισμό κυρίως των μαργαριταριών από κιτρινίλες και κηλίδες. Χρησιμοποιείται στα κοράλλια και στο jade.
C Επικάλυψη (Coating) Αφορά την επικάλυψη της πέτρας με ένα φίλμ βερνικιού ή καποιας άλλης ουσίας.
D Βαφή (Dyeing) Είναι το βάψιμο μιας πέτρας σε μια ειδική μπογιά. Μόνο οι πορώδεις πέτρες μπορούν να βαφούν, όπως οι αχάτες (φωτο), κοράλλι, τυρκουάζ, κ.λ.π.
F Γέμισμα (Filling) Με αυτή την επεξεργασία, γεμίζουν τις επιφανειακές ατέλειες της πέτρας, ρωγμές χαράγματα κ.λ.π. με κάποιο σφραγιστικό σκληρό υλικό, όπως ρητίνες δύο συστατικών ή υγρό γυαλί.
H Θέρμανση (Heating) Οι περισσότερες από τις φυσικές πέτρες που κυκλοφορούν στην αγορά, έχουν υποστεί την επεξεργασία της θέρμανσης για βελτίωση των ιδιοτήτων τους και κυρίως του χρώματος. Παραθέτουμε μία λίστα πετρών που συνήθως ΔΕΝ μπορούν να θερμανθούν για χρωματική ενίσχυση: Φεγγαρόπετρα, γρανάτης σπινέλιος, χρυσοβήρυλλος, ιωλίτης περίδοτο, ηλιόλιθος, τυρκουάζ, κοράλλι, Jade. Με ΗΡ συμβολίζεται η ειδική επεξεργασία, θέρμανσης υπό πίεση.
I Σταθεροποίηση (Impregnating). Είναι η επεξεργασία με ένα εξωτερικό σταθεροποιητικό βερνίκι, για να αποφεύγεται το ξεφλούδισμα της πέτρας και ο αποχρωματισμός.
L Laser Drilling. Γίνεται κυρίως στο διαμάντι. Είναι καθαρισμός των ατελειών και των ρωγμών της πέτρας από βρωμιές με χρήση laser, για να ακολουθήσει γέμισμα με ρητίνες.
O Λάδωμα (Oiling) Ειδικά άχρωμα λάδια καλύπτουν επιφανειακές ατέλειες της πέτρας.
R Ακτινοβόληση (Irridation) . Έιναι η πιό συνηθισμένη κατεργασία μετά την θέρμανση.
U Διάχυση (Diffusion) Σε αυτή την κατεργασία η πέτρα θερμαίνεται σε πολύ ψηλές θερμοκρασίες, στα όρια της τήξης. Τότε τα χρωμοφόρα (βλ. χρώμα) ανεβαίνουν στην επιφάνεια και δίνουν πολύ εντυπωσιακούς χρωματισμούς.
W Κέρωμα (Waxing) Ειδικά κεριά καλύπτουν την επιφάνεια των πετρών για το διόρθωμα ατελειών.

Εξετάζοντας το θέμα της ανάδειξης ξεχωριστά για κάθε πολύτιμη πέτρα, υπάρχουν κάποιες κατεργασίες που θεωρούνται αποδεκτές, και κάποιες άλλες που η βιομηχανία του κοσμήματος θεωρεί ότι αλλοιώνουν δραστικά την ποιότητα της συγκεκριμένης πέτρας και συνεπώς θεωρούνται μη αποδεκτές. Δείτε τον σχετικό πίνακα που παραθέτουμε και κάνει τον ανάλογο διαχωρισμό ανά πέτρα.
Τα τελευταία χρόνια μία μικρή αλλά αυξανόμενη μερίδα ενημερωμένων καταναλωτών κοσμημάτων και συλλεκτών, δείχνει μεγαλύτερη προτίμηση στις πέτρες με την ένδειξη N (Natural), ακόμη και αν το χρώμα ή άλλα χαρακτηριστικά τους υστερούν από επεξεργασμένες πέτρες αντίστοιχης αξίας.

ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΠΟΛΥΤΙΜΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ
Είναι η επεξεργασία σκουπιδιών τα οποία περιέχουν κάποιες ποσότητες πολύτιμων μετάλλων, με σκοπό να πάρουμε μόνο το καθαρό πολύτιμο μέταλλο, χωρίς προσμίξεις.
Η ανάκτηση γίνεται από εξειδικευμένα εργαστήρια, που χρησιμοποιούν χημικές και φυσικές μεθόδους. Πηγές πολύτιμων μετάλλων για ανάκτηση, είναι:

1)Για χρυσό, τα παλιά κοσμήματα, κάσες ρολογιών, σκελετοί γυαλιών, ηλεκτρονικά εξαρτήματα, όπως τρανζίστορ, δίοδοι, κλπ.
2) Για το ασήμι είναι οι φωτογραφικές και ακτινογραφικές πλάκες, ασημικά σκεύη, κοσμήματα, μπαταρίες, κ.λ.π.
3) Για την μέταλλα της οικογένειας της πλατίνας, είναι μπουζί αεροσκαφών, καταλύτες αυτοκινήτων, διακόπτες πυροκροτητών, κ.λ.π.

Τα εργαστήρια κατασκευής κοσμημάτων, συγκεντρώνουν τα υπολείμματα της επεξεργασίας των κοσμημάτων (ακόμα και τα σκουπίδια από το πάτωμα), από τα οποία ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ανακτούν τα πολύτιμα μέταλλα. Η ανάκτηση, εκτός από οικονομικά συμφέρουσα είναι και οικολογικά ορθή, καθότι είναι μία εργασία ανακύκλωσης.
Τα πολύτιμα μέταλλα, λόγω της μεγάλης αξίας τους, σε όλες τις ιστορικές περιόδους, ανακυκλώνονταν και ανακτούνταν. Στην αρχαία Ελλάδα η τέχνη της απόσπασης των πολύτιμων μετάλλων από τα μεταλλεύματα που τα περιείχαν, ονομαζόταν χυμευτική, και το μετάλλευμα που περιείχε πολύτιμα μέταλλα, ονομαζόταν «χύμα». Λέγεται πως τον Μέγα Αλέξανδρο, συνόδευαν στην εκστρατεία του, και τεχνίτες που κατείχαν την χυμευτική, οι οποίοι παρήγαγαν χρυσό, και συνέβαλλαν στην πληρωμή των εξόδων της εκστρατείας.
Οι Έλληνες χρυσικοί τον 16ο έως 19ο αιώνα, ονόμαζαν αυτή την διαδικασία «λαγάρισμα». Αυτό αφορούσε κυρίως την ανάκτηση του ασημιού που ήταν το πολύτιμο μέταλλο, που χρησιμοποιείτο σχεδόν αποκλειστικά. Το ασήμι που χρησιμοποιούσαν συχνά ήταν χαμηλής περιεκτικότητας, περίπου 500 χιλιοστά, και το ονόμαζαν «αγιάρι» Οι λαγαριστές συνήθως ήταν γυρολόγοι, που περιδιάβαιναν τα χωριά και σάρωναν κοσμήματα, όπλα, σκεύη, και οτιδήποτε μπορούσε να δώσει ασήμι ή χρυσό. Πολλοί μελετητές πιστεύουν ότι αυτοί έκαναν μεγαλύτερη ζημιά από τους επιδρομείς που λεηλάτησαν πόλεις και χωριά. Οι λαγαριστές εξαφάνισαν αντικείμενα παλαιότερων εποχών που υπήρχαν στα μπαούλα των ανθρώπων, τα οποία θα μπορούσαν να είναι πολύτιμα για την ιστορική μνήμη. Οι λαγαριστές της Κωνσταντινούπολης , είχαν την δικιά τους συντεχνία (ισνάφι), που είχε 200 μέλη, όλοι Εβραϊκής εθνικότητας. Όπως όλες οι συντεχνίες, έτσι και αυτοί, κρατούσαν επτασφράγιστο το μυστικό της τέχνης τους. Στη χημεία η διαδικασία ανάκτησης του ασημιού, λέγεται «κυπέλλωση».

ΑΝΑΛΟΓΙΑ
Οι αναλογίες των διαμαντιών είναι πολύ σημαντικές, έτσι ώστε η μέγιστη ποσότητα εισερχόμενου φωτός να αντανακλάται έξω από την πέτρα. Η αναλογία είναι η σχέση μεταξύ των γωνιών των εδρών της κορυφής και του pavilion, ως προς την περίμετρο (ζώνη ή ζωνάρι) του διαμαντιού.

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΒΑΘΟΥΣ ΤΟΥ ΚΩΝΟΥ
Το ύψος του κώνου σε χιλιοστά ή σε ποσοστό, συγκρινόμενο με την διάμετρο της στρογγυλού brilliant κοπής. Το ύψος του κώνου είναι ύψιστης σημασίας στις σωστές αναλογίες μιας κοπής και από αυτό εξαρτώνται στο μεγαλύτερο βαθμό η λαμπρότητα και το fire ενός διαμαντιού.

ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ
Η στρογγυλή brilliant κοπή έχει συγκεκριμένες αναλογίες οι οποίες αναδεικνύουν στο μέγιστο την ομορφιά του διαμαντιού (λαμπρότητα, λάμψη, διάχυση του φωτός). Οι αναλογίες αυτές αφορούν την σχέση που έχει η διάμετρος με το συνολικό ύψος και τα επιμέρους ύψη της κορώνας και του κώνου. Επίσης στις αναλογίες συμπεριλαμβάνονται και οι γωνίες της ζώνης με την κορώνα και τον κώνο αλλά και το άνοιγμα του κώνου. Οι συγκεκριμένες τιμές αυτών των αναλογιών πρέπει να τηρούνται για να είναι η κοπή ποιοτική. Οι fancy κοπές δεν έχουν καθορισμένες αναλογίες, διότι η κάθε μία έχει το δικό της ξεχωριστό σχήμα που απαιτεί τις δικές της ξεχωριστές αναλογίες. Έτσι καθορίστηκαν για την πιο εμπορική και αποδοτική κοπή που είναι η στρογγυλή brilliant.

ΑΝΑΣΥΝΤΕΘΗΜΕΝΕΣ ΠΕΤΡΕΣ
Λέγονται και αναδομημένες πέτρες Είναι αυτές που φτιάχνονται από ρινίσματα (σκόνη) της πέτρας. Τα ρινίσματα αυτά τα συνενώνουμε με την βοήθεια κάποιας συγκολλητικής ουσίας για την δημιουργία μιας καινούργιας πέτρας. Στην πράξη αυτή η μέθοδος έχει εγκαταλειφθεί, μετά την ανακάλυψη των συνθετικών πετρών, που είναι πολύ ανώτερες ποιοτικά. Χρησιμοποιείται όμως ακόμη στην περίπτωση του κεχριμπαριού. Στην αγορά εμφανίζεται μία ποιότητα που λέγεται «πάστα» κοράλλι, ή τυρκουάζ, που πουλιέται σαν ανασυντεθημένο. Μάλλον όμως πρόκειται εξολοκλήρου για συνθετικό, ή σε κάποιες περιπτώσεις για βαμμένο χαουλίτη.

ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η αντοχή ενός υλικού συνολικά στην τριβή και την θραύση.

ΑΝΘΡΑΚΑΣ
Ο άνθρακας το μοναδικό στοιχείο της χημικής σύστασης του διαμαντιού (C).

ΑΝΟΔΙΩΣΗ
Με την ανοδίωση πετυχαίνουμε αλλαγή στο χρώμα κάποιων μετάλλων. Είναι μία ηλεκτροχημική διαδικασία που επιφέρει την αλλαγή στη δομή των μορίων του επιφανειακού στρώματος του μετάλλου. Κατά την ανοδίωση, εμβαπτίζουμε (βουτάμε) το μέταλλο σε ένα όξινο λουτρό, και με την διέλευση του ηλεκτρικού ρεύματος πετυχαίνουμε την προσβολή των επιφανειακών μορίων του μετάλλου και την δημιουργία ενός γυαλιστερού φιλμ προστασίας. Το φιλμ αυτό σταθεροποιεί το μέταλλο και αποτρέπει περαιτέρω οξείδωσή του. Προσθέτοντας κατάλληλες ουσίες στο όξινο λουτρό, μπορούμε να πετύχουμε εντυπωσιακούς επιφανειακούς χρωματισμούς των ανοδιωμένων μετάλλων. Η ανοδίωση συχνότερα έχει εφαρμοστεί στο αλουμίνιο, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί στο Μαγνήσιο, το τιτάνιο, το νιόβιο και στο ταντάλιο Τα ανοδιωμένα μέταλλα, χρησιμοποιούνται όλο και συχνότερα στην κατασκευή κοσμημάτων, λόγω των πολύ όμορφων χρωμάτων που μπορούν να πάρουν.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Είναι μια έγγραφη εκτίμηση της κατά προσέγγιση αξίας ενός διαμαντιού ή κοσμήματος. Η αξιολόγηση αυτή ΔΕΝ συνιστά σε καμία απολύτως περίπτωση Πιστοποιητικό.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΙΛΒΩΣΗΣ
Ποιοτική εκτίμηση της συνολικής κατάστασης της εξωτερικής επιφάνειας ενός διαμαντιού. Η ποιότητα της στίλβωσης εξαρτάται αποκλειστικά από την προσοχή και την ικανότητα του στιλβωτή, και είναι σημαντική για την λαμπρότητα και τον σπινθηρισμό που εκπέμπει ένα διαμάντι.

ΑΠΟΜΙΜΗΣΗ
Η απομίμηση είναι οποιαδήποτε πέτρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί μιας άλλης πολύτιμης πέτρας σε κόσμημα. Οι απομιμήσεις μοιάζουν εξωτερικά με τις πολύτιμες πέτρες που προσπαθούν να μιμηθούν (στην λάμψη, στο χρώμα, στην δομή κ.α.) και συχνά έχουν και παρόμοιες φυσικές ιδιότητες. Ως απομίμηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια άλλη φυσική πολύτιμη πέτρα, μια συνθετική, ή μια τεχνητή. Συνηθισμένες απομιμήσεις του διαμαντιού είναι το κυβικό ζιρκόνιο (CZ), ο μοϊσσανίτης κ.α.

ΑΠΟΧΡΩΣΗ/ΧΡΟΙΑ
Ορισμένα διαμάντια που ανήκουν στην σειρά cape (έχουν δηλαδή χρώμα σε κάποιο βαθμό), μπορεί να έχουν και μια δεύτερη απόχρωση καφέ ή γκρι συνήθως. Δηλαδή π.χ. είναι υποκίτρινα με καφέ χροιά. Αυτή η ύπαρξη χροιάς αναφέρεται στα πιστοποιητικά. Διαμάντια με χρώμα και με χροιά άλλου χρώματος, έχουν μικρότερη αξία από διαμάντια με χρώμα χωρίς χροιά άλλου χρώματος.

ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΖΩΝΗ
Ζώνη η οποία δεν έχει σταθερός πάχος και δεν ακολουθεί ένα καθορισμένο νοητό επίπεδο στην περίμετρο του διαμαντιού. Η ασύμμετρη ζώνη υποβαθμίζει την συμμετρία του διαμαντιού και τελικά την ποιότητα της κοπής του.

ΑΤΕΛΕΙΑ
Είναι οποιαδήποτε ατέλεια στην εξωτερική επιφάνεια ενός επεξεργασμένου διαμαντιού, είτε είναι ρωγμή, είτε γρατζουνιά, είτε γδάρσιμο, είτε λακκούβα κ.α. Οι ατέλειες, τα ψεγάδια αυτά αποτυπώνονται σε διάγραμμα που συνοδεύει τα πιστοποιητικά των διαμαντιών και φυσικά μειώνουν την ποιότητα του γυαλίσματος.

ΑΨΟΓΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ
Όρος που αναφέρεται στην καθαρότητα των διαμαντιών. Άψογα χαρακτηρίζονται τα διαμάντια που δεν έχουν κανένα έγκλεισμα, όταν τα παρατηρούμε με μεγέθυνση x10.

B

ΒΑΘΙΑ ΚΟΠΗ
Ο όρος “Deep Cut”, δηλαδή βαθιά κοπή στα Ελληνικά, δηλώνει τις αναλογίες των διαστάσεων ενός κατεργασμένου διαμαντιού. Η βαθιά κοπή δεν έχει σωστές αναλογίες με αποτέλεσμα το κατεργασμένο διαμάντι να χάνει ποσοστό από την ανάκλαση του φωτός, από την λαμπρότητά του και από τις έγχρωμες ανακλάσεις που δημιουργούνται στο εσωτερικό του. Φυσικά όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση της αξίας του.
ΒΑΘΟΣ
Το μήκος σε χιλιοστά ή σε ποσοστό %, από την μεγάλη έδρα της κορώνας/table facet μέχρι το κατώτερο σημείο του κώνου (culet). Είναι γνωστό και ως ‘total depth’ ή ‘total height’.

ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΝΕΡΟ
Είναι ένα διάλυμα υδροχλωρικού και νιτρικού οξέως σε αναλογία όγκων 3:1. Ονομάστηκε έτσι επειδή προσβάλλει τον «βασιλιά» των μετάλλων το χρυσό. Είναι από τις ελάχιστες ουσίες που μπορούν να προσβάλλουν το χρυσό και την πλατίνα.

ΒΑΦΗ ΜΕΤΑΛΛΟΥ
Στην βαφή, με το κατάλληλο πύρωμα και εν συνεχεία την βαθμιαία ψύξη, πετυχαίνουμε την σκλήρυνση του μετάλλου. Η βαφή είναι μία κατεργασία ιδιαίτερα σημαντική στη μεταλλουργία του σιδήρου. Η γνώση των μεθόδων για την βαφή του σιδήρου επηρέασε σημαντικότατα τους αρχαίους πολιτισμούς, γιατί καθόριζε την ποιότητα των όπλων και των εργαλείων τους. Ο Όμηρος αναφέρει την έκφραση «πολύκμητος σίδηρος» δηλαδή εξαιρετικά πολύπλοκος στην κατεργασία. Σε πολλά σημεία στα Ομηρικά έπη γίνονται αναφορές στην βαφή του σιδήρου, και στο χαρακτηριστικό ήχο που κάνει ο σίδηρος, όταν βουτιέται στο νερό για να βαφεί, απ΄όπου πήρε και το όνομα του. Μέχρι το 600 π.Χ. οι μεταλλουργοί γνώριζαν μία πρώιμη τεχνική για την βαφή του σιδήρου. Ο σίδηρος αυτός ήταν μαλακός. Για παράδειγμα, δεν μπορούσε να κατασκευαστεί με αυτόν μία σμίλη (καλέμι) αρκετά σκληρό ώστε να μπορεί να κατεργαστεί το μάρμαρο. Αυτός ήταν και ο λόγος που τα μαρμάρινα αγάλματα της κλασσικής αρχαιότητας που θαυμάζουμε, είναι όλα μεταγενέστερα. Το 600 π.Χ. οι Έλληνες ήρθαν σε επαφή με το σκυθικό φύλο των Χαλύβων. Από αυτούς έμαθαν μία προηγμένη βαφή του σιδήρου, που παρήγαγε σίδηρο μεγάλης σκληρότητας. Για τον σίδηρο αυτό συναντάμε στον Αισχύλο το όνομα σκύθης σίδηρος, ή χάλυβας σίδηρος, για να μείνει τελικά η ονομασία χάλυβας. Από αυτόν τον χάλυβα κατασκεύασαν πολλά καινούργια εργαλεία, μεταξύ των οποίων καλέμια με μεγάλη σκληρότητα με τα οποία μπορούσε να σμιλευτεί το μάρμαρο. Έτσι απέκτησαν τα εργαλεία τους οι μεγάλοι γλύπτες της κλασσικής Ελλάδας που μας χάρισαν τα εκπληκτικά γλυπτά που στολίζουν τα μουσεία όλου του κόσμου.

ΒΕΛΟΝΑ
Στην γεμολογία και στην αδαμαντολογία ο όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει έγκλεισμα με την μορφή βελόνας ή τρίχας. Οτιδήποτε δηλαδή είναι ξένο ως προς την πολύτιμη πέτρα, βρίσκεται στο εσωτερικό της κι έχει βελονοειδές σχήμα.

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ
Ονομάζουμε τα διαμάντια που έχουν υποστεί κάποια διαδικασία βελτίωσης της εμφάνισής τους. Οι διαδικασίες αυτές αφορούν στην αλλαγή ή στην βελτίωση του χρώματος και στην αναβάθμιση της καθαρότητάς τους, της διαφάνειάς τους δηλαδή.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ
Εξειδικευμένες διαδικασίες που βελτιώνουν την εμφάνιση των διαμαντιών, καθιστώντας τα πιο καθαρά. Πρόκειται για εξελιγμένες τεχνικές που δίνουν την δυνατότητα της εξαφάνισης των μαύρων εγκλεισμάτων (laser drilling) και της συμπλήρωσης/γεμίσματος κενών και σπασιμάτων (fracture filling) στα διαμάντια, καθιστώντας τα πιο ευπαρουσίαστα. Τέτοιες επεμβάσεις πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρονται στα Πιστοποιητικά.

ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ

Εργαστηριακή επέμβαση για την αλλαγή χρώματος ή την ενίσχυσή του. Ορισμένη τύποι διαμαντιών που το επιτρέπει η κρυσταλλοχημεία τους, επηρεάζονται από τις υψηλές πιέσεις και θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να αλλάξει συνολικά η απορρόφηση του κρυστάλλου και να μεταβληθεί ή να βελτιωθεί το χρώμα τους.

ΒΗΡΥΛΛΟΣ
Το όνομα βήρυλλος δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό στο ευρύ κοινό. Όμως οι διάφορες πολύτιμες πέτρες που αποτελούν την οικογένεια του βήρυλλου, είναι πασίγνωστες και περιζήτητες για την κατασκευή κοσμημάτων. Αναλυτικά οι ποικιλίες του βήρυλλου είναι :

  • Σμαράγδι: πράσινη ποικιλία βήρυλλου, λόγω της προσθήκης οξειδίων χρωμίου ή βαναδίου. Είναι η πιο δημοφιλής πράσινη πέτρα, μία από τις ακριβότερες πολύτιμες πέτρες.
  • Ακουαμαρίνα: η γαλάζια ποικιλία του βήρυλλου, επίσης περιζήτητη στην κατασκευή κοσμημάτων, με παρουσία ιόντων σιδήρου.
  • Μοργκανίτης: με ροζ-μοβ χρώμα, λόγω παρουσίας οξειδίων μαγνησίου.
  • Ηλιόδωρο: με κιτρινοπράσινο χρώμα, και παρουσία οξειδίων ουρανίου και σιδήρου
  • Βιξβυίτης: με παρουσία μαγνησίου, έντονο κόκκινο χρώμα.
  • Γκοσενίτης: άχρωμη καθαρή ποικιλία βήρυλλου, χωρίς παρουσία προσμίξεων.
  • Ηλιόδωρο: κίτρινη ποικιλία βήρυλλου

Ο χημικός τύπος του βήρυλλου είναι Be3Al2(SiO3)6 , έχει σκληρότητα 7.5 – 8, ειδικό βάρος 2,7, και κρυσταλλώνεται στο εξαγωνικό κρυσταλλογραφικό σύστημα, και έχει υαλώδη λάμψη.
Το όνομα βήρυλλος χρησιμοποιείτο ήδη από τους αρχαίους Έλληνες, πιθανό να προέρχεται από την παλαιότερη σανσκριτική λέξη verulliyam. Στα αρχαία κείμενα και την βίβλο. Συναντάμε αναφορές για τρεις ποικιλίες βήρυλλου, το σμαράγδι, την ακουαμαρίνα και το ηλιόδωρο.

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ
Πρόκειται για διαμάντι που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να χρησιμοποιηθούν σαν πολύτιμοι λίθοι. Τα βιομηχανικά διαμάντια συνήθως εσωκλείουν πολυάριθμα εγκλείσματα και δεν μπορούν να αναδείξουν την λάμψη και την λαμπρότητα. Τα βιομηχανικά διαμάντια είναι πολύ χρήσιμα διότι βρίσκουν εφαρμογή στα εργαλεία, στα τρυπάνια, στα λέιζερ, στα λειαντικά, κ.α. Μόνο περίπου το 20% των διαμαντιών που εξορρύσονται ετησίως είναι πολύτιμης ποιότητας.

ΒΡΑΧΙΟΛΙ
Είναι το κόσμημα που φοριέται στο χέρι. Η Ελληνική λέξη αλλά και η Αγγλική έχουν σαν ρίζα το λατινικό “brachile” που σημαίνει στολίδι του βραχίονα. Η λατινική λέξη αναφέρεται στην παλιότερη ελληνική λέξη βραχίων. Οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν το όνομα «ψέλιον», και οι Βυζαντινοί την λέξη περικάρπιον. Βραχιόλια από κόκαλα φορούσαν ήδη οι άνθρωποι των σπηλαίων, 40.000 χρόνια πριν. Τα βραχιόλια ήταν αγαπημένο κόσμημα των ανθρώπων, γυναικών και ανδρών σε όλες τις ιστορικές περιόδους. Ένας τύπος βραχιολιού που κατά καιρούς έχει φορεθεί, είναι το βραχιόλι του ποδιού, που φοριέται πάνω από τον αστράγαλο. Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν αυτό το βραχιόλι «περισφύριον», και ήταν δημοφιλές από τις γυναίκες στη Ρώμη, αλλά και από άνδρες και γυναίκες στις περιοχές που άνθισε ο πολιτισμός των Κελτών. Στην αγγλική γλώσσα χρησιμοποιούν και την λέξη “bangle” όταν αναφέρονται στα σταθερά βραχιόλια (αυτά που δεν είναι εύκαμπτα).

BEARDING
Το Bearding αναφέρεται στις μικροσκοπικές, τριχοειδείς ρωγμές κατά μήκος της ζώνης/girdle που ομοιάζουν με γένια. Το Bearding δημιουργείται κατά την επεξεργασία του κρυστάλλου (κοπή και γυάλισμα), έχει επίπτωση στην ποιότητα του γυαλίσματος, ακόμα και στην καθαρότητά του.

Γ

ΓΑΛΑΚΤΟΧΡΩΜΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ
Νεφελώδες ή μουντό διαμάντι με μειωμένη διαφάνεια και λαμπρότητα. Το φαινόμενο της γαλακτώδους όψης μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως πυκνά μικροσκοπικά εγκλείσματα ή σε ισχυρό φθορισμό από την ηλιακή ακτινοβολία.

ΓΕΜΟΛΟΓΙΑ
Είναι η επιστήμη που μελετάει τους πολύτιμους λίθους.
Η γεμολογία είναι ένας κλάδος της ορυκτολογίας και κατ’ επέκταση της γεωλογίας. Ο ειδικός γεμολόγος καλείται να ταυτοποιήσει τον πολύτιμο λίθο, δηλαδή να προσδιορίσει ποια ακριβώς πέτρα είναι η εξεταζόμενη. Εν συνεχεία να αποφανθεί αν είναι φυσικός ή συνθετικός λίθος, και τέλος να τον αξιολογήσει, δηλαδή να κάνει εκτίμηση για την αξία του. Το γεμολογικό εργαστήριο χρησιμοποιεί διάφορα εξειδικευμένα όργανα. Το κυριότερο είναι το μικροσκόπιο με το οποίο ο ειδικός στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να κάνει πλήρη εκτίμηση για την πέτρα. Συμπληρωματικά υπάρχει το διαθλασίμετρο (refractometer) το οποίο μετράει την διάθλαση του φωτός ( δηλ. την απόκλιση της ακτίνας) μέσα από την εξεταζόμενη πέτρα. Κάθε υλικό έχει την δική του γωνία διάθλασης, οπότε από την τιμή που θα μας δώσει το διαθλασίμετρο μπορούμε να προσδιορίσουμε το υλικό. Με την μέτρηση του ειδικού βάρους επίσης, μπορούμε να ταυτοποιήσουμε το υλικό. Η γραμμή σκόνης είναι ένα άλλο στοιχείο που μας βοηθάει στην ταυτοποίηση. Ένα ακόμη όργανο της γεμολογίας είναι το φασματοσκόπιο (spectroscope), το οποίο εξετάζει τον τρόπο που το εξεταζόμενο υλικό αναλύει το λευκό φως. Αναλόγως με τον τρόπο που αποκλίνουν οι ακτίνες προσδιορίζουμε το υλικό. Η εκτίμηση της αξίας τέλος, έχει να κάνει με την καθαρότητα της πέτρας, την κοπή, την ποιότητα και σπανιότητα του χρώματος, κ.λ.π.
Η λέξη γεμολογία είναι εξελληνισμένη η λέξη gemology, (gem=πολύτιμο). Για την λέξη γεμολόγος, που αναφέρεται στον ειδικό εκτιμητή πολύτιμων λίθων, υπάρχει η αντίστοιχη ελληνική λέξη λιθογνώμων, ή λιθογνώστης. Οι λέξη αυτή χρησιμοποιήθηκε από τον νεοσοφιστή φιλόσοφο Φιλόστρατο, που έζησε περί το 300 μ.Χ., ο οποίος είχε γράψει το βιβλίο «Λιθογνωμικόν». Το βιβλίο αυτό, αναφερόταν στην περιγραφή και την αναγνώριση των πολύτιμων λίθων. Ατυχώς, οι λέξεις αυτές έχουν περιπέσει σε πλήρη αχρηστία, και είναι παντελώς άγνωστες, ακόμα και στους ασχολούμενους με αυτό το αντικείμενο.

ΓΕΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΩΝ
Οι γεμολογικές αναλύσεις των διαμαντιών πραγματοποιούνται από αναγνωρισμένα και εξειδικευμένα κέντρα έναντι αμοιβής. Η έκδοση πιστοποιητικού γνησιότητας και κατηγοριοποίησης ενός διαμαντιού σας παρέχει την σιγουριά της πραγματικής αξίας του διαμαντιού σας.

ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ασθενείς γραμμές στο εσωτερικό ή στην εξωτερική επιφάνεια των διαμαντιών. Οι γραμμές αυτές σχηματίζονται κατά την διάρκεια της γέννησης των διαμαντιών, και δείχνουν την αύξηση του κρυστάλλου.

ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΤΙΛΒΩΣΗΣ
Γραμμώσεις που απομένουν στην επιφάνεια των διαμαντιών και οφείλονται στην στιλβωτική διαδικασία και είναι ορατές μόνο με μεγέθυνση. Συνήθως εξαφανίζονται κατά το τελευταίο στάδιο του γυαλίσματος. Εάν είναι ορατές με μεγέθυνση x10 πρέπει να αναφέρεται η ύπαρξή τους στα Πιστοποιητικά.

ΓΡΑΦΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Σχηματική αναπαράσταση ενός διαμαντιού, στην οποία περιγράφονται με ακρίβεια, το μέγεθος, η θέση και το είδος των εγκλεισμάτων, καθώς και όλες οι ατέλειες της εξωτερικής του επιφάνειας. Τέτοια διαγράμματα αποτελούν την ταυτότητα των διαμαντιών εφόσον κάνουν πλήρη περιγραφή των εσωτερικών και εξωτερικών τους χαρακτηριστικών, βοηθώντας μας εάν χρειαστεί να τα αναγνωρίσουμε.

ΓΥΑΛΙΣΜΑ
Υποδεικνύει την φροντίδα του εξειδικευμένου τεχνίτη στον σχηματισμό και την μορφοποίηση της ακατέργαστης πέτρας σε ένα τέλεια επεξεργασμένο διαμάντι.

ΓΩΝΙΑ ΚΩΝΟΥ
Η γωνία που σχηματίζει η ζώνη/girdle με τις κύριες έδρες του κώνου/pavilion.

Δ

ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ
Είναι το κόσμημα που φοριέται στο δάχτυλο. Είναι διαχρονικά το πιο πολυφορεμένο και πιο αγαπημένο κόσμημα από γυναίκες και άνδρες.
Το δαχτυλίδι έχει πολύ έντονη συμβολική σημασία για τους ανθρώπους. Στην Ελληνική μυθολογία , ο Προμηθέας έκλεψε την σοφία των θεών, και την φωτιά από τον Ήφαιστο, και τα χάρισε στους ανθρώπους. Ο Δίας τον τιμώρησε, και ο Προμηθέας έμεινε δεμένος σε ένα βράχο με μία σιδερένια αλυσίδα, όπου ο αετός του έτρωγε κάθε μέρα το συκώτι. Τον Προμηθέα ελευθέρωσε ο Ηρακλής. Ο Δίας κατά βάθος χάρηκε με την απελευθέρωση του Προμηθέα αλλά για να είναι συνεπής στην τιμωρία που είχε επιβάλλει σε αυτόν τον συμβούλευσε να φοράει στο δάχτυλό του ένα κρίκο από την σιδερένια αλυσίδα που τον κρατούσε δεμένο. Ο κρίκος θα είχε πάνω του ένα κομμάτι από τον βράχο που ήταν δεμένος. Έτσι θα συνεχιζόταν ο δεσμός που τον κρατούσε δεμένο πάνω στον βράχο. Οι άνθρωποι από τότε φορούν δαχτυλίδια για να τιμούν τον Προμηθέα που βασανίστηκε για να τους χαρίσει την γνώση.
Τα δαχτυλίδια εμφανίστηκαν με διάφορες σημασίες σε όλη την ιστορική διαδρομή.
Το δαχτυλίδι της διαδοχής είναι αυτό που θα δώσει ο ηγεμόνας στον διάδοχο του, για την επικύρωση της νέας εξουσίας.
• Το δαχτυλίδι της κυριαρχίας. Ο ηγέτης των νικητών θα πάρει το δαχτυλίδι από τον ηγέτη των ηττημένων όπως έκανε ο Ισίλντουρ όταν νίκησε τον Σάουρον και του έκοψε το δάχτυλο για να πάρει το Κυρίαρχο Δαχτυλίδι , στον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» του Τόλκιν.
• Το δαχτυλίδι των αρραβώνων είναι αυτό που αν αποδεχτεί η υποψήφια νύφη, σημαίνει και αποδοχή της πρότασης γάμου. Αυτό καθιερώθηκε το 1250 μ.Χ. από το Πάπα Ιννοκέντιο τον ΙΙΙ, όταν επέβαλλε πολύ μακρά περίοδο αρραβώνων. Το δαχτυλίδι των αρραβώνων έγινε διαμαντένιο μετά την τεράστια και εξαιρετικά πετυχημένη διαφημιστική καμπάνια της εταιρίας διαμαντιών De Beers, η οποία «επέβαλλε» το μονόπετρο δαχτυλίδι αρραβώνων, ως την μό

Όλα τα κοσμήματα

Αποστέλλονται και με αντικαταβολή

ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ

×

ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ

σε όλη την Ελλάδα

Ασφαλείς πληρωμές

×

Ασφαλείς πληρωμές

μέσω Paypal και Viva Payments

Κατάθεση στην Τράπεζα

×

Κατάθεση στην Τράπεζα

για παραγγελίες χωρίς πιστωτική

×
×
×
×